Mijn kennis en ervaring inzetten om mensen en organisaties te helpen bij hun ontwikkeling is mijn passie. Door ze uit te dagen, nieuwe inzichten te geven en ze daarmee echt in beweging te krijgen. Van toegevoegde waarde zijn is mijn missie. Ik doe dat met veel energie en humor, maar altijd met focus op het resultaat. Ik ben in staat om complexe zaken terug te brengen tot de kern en van daaruit te verbeteren. Kansen en oplossingen zie ik altijd door zaken vanuit meerdere invalshoeken te bekijken. De diversiteit van mensen en organisaties, de afwisseling tussen bijvoorbeeld persoonlijke ontwikkeling en strategie geven mij elke dag veel voldoening.

Ik heb jarenlange ervaring als manager en directeur binnen klantcontactorganisaties. In deze periode heb ik meerdere grote organisaties aangestuurd en reorganisaties geleid. Sinds 5 jaar ben ik werkzaam als consultant waarin ik me bezig houd met het adviseren en operationaliseren van alle facetten van klantcontact: van klantcontactstrategie, tot kanaal- en kwaliteitsmanagement. Ik voer interimopdrachten uit als project- en programmamanager voor diverse complexe verandertrajecten. Daarnaast coach ik professionals in zowel lijn- als staffuncties. Tenslotte ben ik kerndocent van de post hbo-opleiding Workforce Management.

Rik in 2 woorden: creatief en energiek.